Skip to content

Nauczyciele zapominaja równiez, ze grupy w klasie nie sa z reguly tylko zbiorem jednostek, ale maja swoje wlasciwosci, cechy indywidualne

1 miesiąc ago

265 words

Nauczyciele zapominają również, że grupy w klasie nie są z reguły tylko zbiorem jednostek, ale mają swoje właściwości, cechy indywidualne. Ludzie zachowują się inaczej w grupach, niż kiedy są sami. Chłopiec, który, być może, jest w stanie współpracować z nauczycielem, kiedy obydwaj są sami, może uczuć potrzebę zgrywania się, kiedy jest w klasie. Dziewczynka, która potrafi być może rozmawiać sensownie, kiedy jest z nauczycielem, może stracić rezon na skutek lęku i strachu kiedy stanie twarzą w twarz z klasą. Ponieważ nauczyciele są skłonni myśleć o stosunku nauczyciela i ucznia jako o stosunku jednej osoby do drugiej, łatwo mogą przeoczyć fakt, że grupy mają swoje odrębne psychologiczne egzystencje, że pewne aspekty psychologii grupy mogą być użyte ku wychowawczemu pożytkowi dziecka. Rozwój stosunków grupowych jest ważną fazą w społecznym i emocjonalnym rozwoju dzieci; ponadto, jest rozsądnym zużytkowaniem naturalnych popęd w, które ciągną dzieci do życia w grupie jako podstawy do uczenia się w klasie. Innymi słowy, nauczyciele muszą się nauczyć raczej, jak pracować z grupami niż przeciw nim. Potrzeba współpracy nauczycieli z grupami, zamiast działania przeciw nim, staje się podwójnie ważna, kiedy sobie przypominamy, że normy grupy wywierają większy wpływ na postawę i poglądy dzieci i stąd na ich postępowanie – niż sądy i opinie dorosłych. Istnienie tej tendencji potwierdza praca Ruth W. Berenda, która przekonała się, że na sądy dzieci większy wpływ wywierają opinie innych dzieci niż opinie nauczycieli. [patrz też: pokrowce antyroztoczowe, wieszaki na medale, adapalen ]

Powiązane tematy z artykułem: adapalen pokrowce antyroztoczowe wieszaki na medale