Skip to content

STOSUNEK NAUCZYCIELA DO GRUPY KLASOWEJ

3 miesiące ago

203 words

STOSUNEK NAUCZYCIELA DO GRUPY KLASOWEJ. Dorośli często martwią się, kiedy dzieci rozwijają w sobie silną lojalność wobec grup rówieśników. Są zaniepokojeni, ponieważ takie więzy mogą wzmóc niechęć dzieci do przystosowywania się do form zachowania przepisanych im przez rodziców i nauczycieli. Wydaje się, że łatwiej poradzić sobie z jednym nocnym dzieciakiem niż opanować naraz całą grupę zbuntowanych dzieci. Istnieje pewna faktyczna podstawa do takich niepokojów. Jest prawdą, że dzieciom, które chcą przeciwstawiać się autorytetowi dorosłych, grupa użycza oparcia i pewności. Jednakże nie jest prawdą, że łatwiej jest poradzić sobie z klasami, które są luźnym zbiorowiskiem dzieci jednostek niż ze ściśle związanymi zespołami. Istnieją pewne sposoby podejścia, które pomagają bardzo dobrze w traktowaniu grup, podobnie jak istnieją inne, które są odpowiednie w stosunku do jednostek poza otoczeniem grupy. Czasem się zdarza, że nauczy ciele, którzy osiągają sukcesy w stosunku do pojedynczych dzieci, usiłują stosować te same bodźce zachęty i metody przy pracy z grupami w klasie, i zawodzą się. Faktycznie, stosunek między grupą a nauczycielem jest inny niż stosunek między nauczycielem a indywidualnym dzieckiem. [więcej w: psychiatra poznan, gdynia psycholog, psycholog dziecięcy ]

Powiązane tematy z artykułem: gdynia psycholog psychiatra poznań psycholog dziecięcy