Skip to content
2 miesiące ago

206 words

UPRZEDZENIA. Uprzedzenia i dyskryminacja również utrudniają naturalny rozwój dobrego porozumiewania się, spoistości i morale. Młodsze dzieci są względnie nieuprzedzone. Dyskryminacji, która składa się na to, co nazywamy uprzedzeniem, dopiero musi się nauczyć. Pierwszoklasistę, który po lekcjach bawi się z dzieckiem „złej” rasy czy grupy etnicznej, czy klasy społecznej – karze lub krytykuje jego rodzina. „Żebyś mi nie śmiał więcej bawić się z tymi dziećmi. One są brudne (albo oszukują, albo nauczą cię niedobrych rzeczy)”, albo też dziecko dowiaduje się z uwag wypowiadanych bez zastanowienia przy stole, jakie są uczucia rodziców do innych grup, albo uczy się tego od starszych dzieci. Zdaje się, że uprzedzenia najbardziej rozwijają się w okresie przedpokwitania, w okresie nacechowanym wrogim i agresywnym zachowaniem się. Prawdopodobnie dzieci w tym wieku doświadczają znacznie więcej frustracji niż w ciągu wcześniejszych okresów rozwoju. Wy rażają one tyle frustracji i wrogości wobec dorosłych, na ile się ważą, ale jest też wiele takich uczuć, których nie mogą wyrazić, w dużym stopniu z powodu obawy wobec dorosłych i lęku, by nie stracić najważniejszego źródła miłości i bezpieczeństwa. [hasła pokrewne: gabinet psychologiczny, psycholog dziecięcy Warszawa, pomoc psychologiczna ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet psychologiczny pomoc psychologiczna psycholog dziecięcy Warszawa